søndag 27. januar 2013

Den kalde vinteren


Nå når vinteren er så kald, fant jeg ut at jeg måtte strikke meg ett par ting for å holde kulda ute.

For å holde meg varm på ørene ble det en vinterturban fra Pickles. Den er strikket i Albulita Tjukk Merino. Min ble ikke helt lik den i oppskriften, da det ser ut som jeg har sydd den sammen litt annerledes, for det stod ikke så veldig godt forklart. Men den holder meg varm.

Det andre ble en hals fra drops, den skulle egentlig strikkes i Kid-Silk, men jeg valgte i stede baby alpacca silk i dobbel tråd, for da var jeg helt sikker på den ble varm nok. Halsen har fletter og går ned over skuldrene, men det syns ikke så godt på bildet.

Bildene ble så som så, da det ikke er så lett å fa tatt bilde av strikkeplagg på seg selv, og det er ikke altid man har noan andre til å ta bilde.



Ha en fortsatt god søndag.

6 kommentarer:

  1. Kjempefin både turban og hals, nå holder du nok varmen. Og det er viktig i disse tider :)

    SvarSlett
  2. Fint det ble, - og godt og varmt i kulda, ja, det trenger man :)

    SvarSlett
  3. Deilig med varme plagg, og flott når en kan lage dem selv!
    Hyggelig at du vil være med på Give awayen min! Ha en god kveld!

    SvarSlett
  4. Fin hals og morsom turban. Morsomt med litt anderledes hodeplagg. De kommer nok til å varme godt:-) Takk for kommentar på Give awayen i bloggen min. Ha en fortsatt fin fastelavnssøndag:-)

    SvarSlett
  5. Hei! Så kjekt at du ville bli med på giborten min :) fin søndagskveld til deg!

    SvarSlett